Projektai

2021 - 2022 m.m.

Projektas „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme

Projekto „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“ DARBAS

Projektas Erasmus+ ,,Pozityvus švietimas ugdymo(si) rezultatams" Nr. 2019-1-1LT01-KA101-060394

Pozityviosios pedagogikos ir psichologijos mokymai Suomijoje

Rugsėjo 27d. - spalio 1d psichologė Eglė Bartašiūtė dalyvavo Erasmus+ KA1 projekto ,,Pozityvus švietimas ugdymo(si) rezultatams" Nr. 2019-1-1LT01-KA101-060394 mokymosi veiklose Helsinkyje. Į kursus vyko 12 Kauno r. ilgųjų gimnazijų mokytojų ir pavaduotojų ugdymui bei projekto  koordinatorės Kultūros, švietimo ir sporto skyriaus specialistėds D. Brazienė ir J. Chudinskienė.

Mokymų tikslas – susipažinti su Suomijos švietimo sistema ir ten pritaikomais pozityvios psichologijos principais. Tokiais kaip: akcentavimas ir dėmesio kreipimas į vaiko sėkmes, charakterio stiprybių ugdymas, mokymas sustoti, suvokti savo jausmus, aplinką ir nepamiršti dėkoti. 

Pirmąją mokymų dieną susipažinome su Suomijos švietimo sistema, pozityviąja psichologija bei pozityvaus švietimo principais. Taip pat sužinojome apie dėkingumo praktikų naudą tiek mokiniams, tiek mokytojams. Antroji diena buvo skirta suspažinti su pozityvios psichologijos istorija, PERMA modeliu, suomių sukurta metodika “See the good” ir praktiškai išmėginome pozityvaus CV rašymą. Trečiąją kursų dieną pradėjome pokalbiu apie komunikaciją. Mokydamiesi pozityviai komunikuoti rašėme minčių dienoraščius, negatyvias mintis keitėme pozityviomis. Atlikdami objektų paieškas senamiestyje, supratome, kad būdami aktyvūs ir konstruktyvūs lengvai galime užmegzti pozityvius santykius. Ketvirtadienį gilinomės į sąmoningumo ugdymo technikas ir aptarėme jų svarbą mokytojui ir mokiniui. Dirbdami grupėmis ir individualiai išbandėme lotoso, S.N.A.C.K., S.T.O.P., RAIN, mandalos metodus, mokėmės judesių, kvėpavimo pratimų, padedančių nusiraminti ir susikaupti, aiškinomės, kaip jie gali padėti pačiam mokytojui klasėje ir mokyti mokinius pozityviai elgtis. Paskutinė, penktoji mokymų diena, kuri buvo skirta apibendrinimui. Jos metu reflektavome apie tai, ką savyje šios savaitės metu pastebėjome, kokių įgijome patirčių, ką norėtume patobulinti ateityje. Dėstytoja Mirjami Junnikkala dar supažindino su programėlėmis Classroomscreen, Papunet, kurios leidžia papildyti komunikaciją su klase, palengvina ir paįvairina pamokos organizavimą. Dirbdami grupėse turėjome galimybę praktiškai išbandyti pokyčių valdymo metodą Design Sprint, nepamiršdami tokių pozityvios komunikacijos elementų, kaip pagyrimai, padėkos, konstruktyvi kritika, kryptingi klausimai, pasiūlymai veiklai tobulinti. Mokymų pabaigoje vieni kitiems parašėme gražius palinkėjimus, pasidžiaugėme drauge praleista įdomia ir aktyvia mokymų savaite. Dėstytoja Mirjami Junnikkala, linkėdama pasaulį matyti pozityviai, kiekvienam dalyviui įteikė pažymėjimus.

Tobulindami profesines, bendravimo, bendradarbiavimo kompetencijas, laisvu laiku plėtėme kultūrinį ir geografinį pažinimą. Keliavome po Suomelinos salą-tvirtovę, klausėmės Suomijos istorijos, su gide vaikštinėdami po įdomiausias Helsinkio vietas, lankėme muziejus ir galerijas. Grįžome pasisėmę pozityvaus įkvėpimo.

 

 

 Psichologė E.Bartašiūtė 

Projektas „Švietimo ir socialinių emocinių kompetencijų ugdymas šiuolaikinėje mokykloje“

2021 m. spalio 3-9 d. Kauno rajono Vandžiogalos gimnazijos direktorius  ir lietuvių kalbos, geografijos mokytojos bei psichologė  dalyvavo Vokietijoje, Berlyne, vykusiuose Erasmus+ KA1 „Švietimo ir socialinių emocinių kompetencijų ugdymas šiuolaikinėje mokykloje“ mokymuose. Mokymus surengti padėjo priimančios organizacijos  Berlyne IEEP gGmbH vadovė Raimonda Vincaitė.

Projekto dalyviai susipažino su Vokietijos švietimo sistema nuo pradinės mokyklos iki profesijos įgijimo, lankėsi įvairaus tipo ugdymo įstaigose, stebėjo pamokas.  Susipažino ir  su  mokyklų atstovais aptarė, kaip organizuojamas socialinis emocinis ugdymas, parenkami mokymo metodai, skatinantys pamokose, popamokinėje veikloje remtis socialiniais emociniais vaikų gebėjimais.

Pirmą dieną lankėmės prestižinėje Berlyno gimnazijoje Primo-Levi-Gymnasium. Gimnazijos direktorius pristatė Vokietijos švietimo sistemą ir supažindino su savo gimnazijos ypatumais.  Stebėjome pamokas, dalyvavome diskusijose su kolegomis. Laisvas bendravimas tarp mokinio ir mokytojo, aktyvi mokinių veikla pamokų metu, aukšta savikontrolė ir savitvarda, gebėjimas dirbti kartu su kitais, produktyviai mokytis, geras socialinis emocinis klimatas pamokoje - tai esminiai dalykai gimnazijoje. Socialinis emocinis ugdymas padeda vaikui išvengti rizikingo elgesio ir   yra viena iš smurto prevencijos priemonių.  Tarp mokyklos sienų, kuri ilgai laukia renovacijos ir džiaugiasi tik neseniai įvestu internetu, ugdoma socialiai emociškai stipri asmenybė, siekianti motyvacijos, atsakingumo, pozityvumo, bendradarbiavimo. Ne sienos svarbiausia, o pozityvus mikroklimatas bendruomenėje.

Antrą Erasmus+ projekto dieną vykome į ,, Deutsche Bahn “ mokymo skyrių. Susitikome su švietimo skyriaus atstovais, susipažinome su trialinio mokymo sistema, ugdymo programomis ir  apžiūrėjome mokymo bazę.  Per trejus mokymosi metus mokiniai įgyja vidurinį išsilavinimą, mokosi profesijos ir praktinius įgūdžius tobulina treniravimosi centre. Profesinis ugdymas Vokietijoje  pagrįstasdarbine praktika. Susipažinome, kaip  šiame mokymo skyriuje organizuojamas socialinis emocinis ugdymas, kurio metu įgyjama kompetencijų šiose srityse: tikslų išsikėlimas,  pozityvių santykių su kitais kūrimas ir palaikymas, tinkamas tarpasmeninių santykių situacijų valdymas. Buvome supažindinti su naujausiais geležinkelio pramonės pasiekimais ir galėjome iš arti pamatyti, kaip ruošiami darbui naujausio modelio elektrovežiai.

Trečią mokymų dieną turėjome galimybę susitikti su Georg– Schlesinger–Oberstufenzentrum profesinio mokymo centro  atstovais,  darbuotojais. Mokyklos direktoriaus pavaduotojas pristatė dualinio mokymo sistemą, mokymo programas, mokymo bazę. Įdomu tai, kad šioje mokykloje mokiniai gali mokytis tik tuomet, kai sudaroma sutartis su įmonėmis, amatų rūmais ir tėvais. Taip išvengiama  nereikalingų Vokietijos ekonomikai specialistų. Mokymasis vyksta ugdymo blokais: vieną savaitę mokosi profesijos teorijos mokykloje ir tris savaites praktikuojasi organizacijoje.

Stebėdami ugdymo procesą, atkreipėme dėmesį į tai, kad vyrauja rami, draugiška, saugi darbinė aplinka. Skiriamas dėmesys socialinių emocinių įgūdžių ugdymui, siekiama užtikrinti mokinių sveiką raidą  ir teikiama pagalba, tiems mokiniams,  kurie patiria sunkumų. Mokiniams įkurtos poilsio erdvės, įspūdingo dydžio sporto bazė. Mokymosi kabinetai aprūpinti naujausiomis IT, simuliatoriais. Direktorius pristatė naują ugdymo sritį - robotiką,  kuri programavimu   užtikrina elektronikos ir mechanikos robotų veiklą. Po šios mokyklos stogu ugdomi ir pabėgėlių vaikai, kurie integruojami į bendruomenę ir rengiami  studijuoti universitetuose.

Ketvirta Erasmus+ KA1 projekto diena Berlyne. Saulėtą rytą išvykome į Šarfenberg mokyklą Tegeler ežero saloje. Į salą keliami keltu tik mokiniai, mokytojai, mokyklos darbuotojai, kartais ir  svečiai. Mokinių gyvenimas ir mokymasis saloje vyksta  pagal gamtos ritmą. Gamtos apsuptyje mokiniai sportuoja, ugdo meninius gebėjimus, mokosi daržininkystės, bitininkystės, rengia projektus ir išbando savo talentus įvairiausiose srityse. Mokytojai pastebi, kad tarp mokinių yra geri tarpusavio santykiai, geba prisitaikyti prie bendraamžių ir juos palaikyti, pagarbiai ir šiltai bendrauja. Šioje mokykloje negirdėjome skambučių, jų tiesiog nėra. Pamoka tęsiasi nuo 60 iki 90 min., apie pamokos trukmę sprendžia mokytojas. Saloje dalis mokinių gyvena jaukiuose bendrabučio namuose. Vaikai gyvena natūralios gamtos apsuptyje: nuvirtę medžiai, nukritę lapai paliekami ten, kur jie yra. Čia dažnai svečiuojasi meškėnai, šernai, antys, gervės. Gamta moko, ramina, guodžia, augina…

Penktoji diena prasidėjo įmonėje ,, Apple’’. Įmonės atstovai supažindino su Apple produktų naudojimu ir programavimu. Atlikome įvairius techninius darbus, gavome patarimų, kaip pritaikyti IT programėles įvairiuose pamokose. Po to reflektavome  socialines emocines kompetencijas  ir praktines  patirtis.   Mokymų idėjas ir patirtis pristatėme gimnazijos mokytojams. Tikimės, kad projekto metu įgytos žinios ir įgūdžiai padės glaudžiau bendradarbiauti tarp mokyklos, mokinio ir šeimos, užtikrinant jo gerovę ir kuriant saugią, sveiką, kūrybišką, palaikančią mokymosi bei pagalbos aplinką.

Geografijos mokytoja I.Skališienė

 

 

  

2019 - 2020 m.m.

Projektas „Pozityvus švietimas ugdymo(si) rezultatams“ mokymai Austrijoje

2019 m. gruodžio 2-7 dienomis  kartu su 12 pedagogų iš Kauno rajono ilgųjų gimnazijų ir švietimo skyriaus grupe teko  dalyvauti Austrijoje, Karintijos žemėje vykusiuose  Erasmus+programos projekto „ Pozityvus švietimas ugdymo(si) rezultatams” mokymuose.  Mokymus surengti padėjo priimančios organizacijos BVO Bildungsberatung & Vermittlungsagentur GmbH vadovė Aldona Biedermann .

Projekto dalyviai susipažino su Austrijos švietimo sistema nuo pradinės mokyklos iki profesijos įgijimo, lankėsi įvairaus tipo ugdymo įstaigose, stebėjo pamokas, dalyvavo diskusijose apie Austrijos švietimo ypatumus. Aptarė seniūnijos ir mokyklos pozityvaus bendradarbiavimo pavyzdžius, ugdymosi proceso finansavimą, mokytojų rengimo pavyzdžius  Karintijoje.

Pirmąją dieną lankėmės Vaitensfeldo pagrindinėje mokykloje. Ten stebėjome pamokas, klausėmės mokyklos direktoriaus bei vietos seniūno gražių   tarpinstitucinio bendradarbiavimo pavyzdžių. 

Antroji projekto diena, prasidėjusi lietumi, vėliau dovanojo ne tik saulę, bet ir daug gražių, prasmingų akimirkų. Nedidelėje, 275 mokinius ir 32 mokytojus turinčioje Althofeno mokykloje pozityviai nuteikė direktorės ir mokytojų nuoširdus atvirumas, jaukios, šeimyniškos pamokos(mums neįprasta, bet visose mokyklose vaikai dėvi šlepetes). Austrijos rašytojos Ingeborgos Bachmann vardu pavadintoje gimnazijoje Klagenfurte dalyvavome susitikime- konferencijoje, kurioje direktorius Prof. MMMag. Dr. Markus Krainz ir gimnazijos mokytojai kalbėjo apie vykdomas veiklas bei projektus, pasirinktas kryptis (ekologinę, sveikatingumo, kalbų...). Susitikime dalyvavusi Karintijos švietimo direktorato atstovė Renate Kanovsky-Wintermann pristatė Karintijos švietimo sistemą.

Trečiąją mokymų dieną turėjome galimybę stebėti daug pamokų Klagenfurto BG/BRG Mossingerstrabe gimnazijoje. Po stebėjimo klausėme ne tik direktoriaus pranešimo, bet ir diskutavome su mokinių tarybos pirmininku, kuris nuoširdžiai dalijosi savo mokymosi tikslais ir profesinėmis svajonėmis." Pati geriausia reklama mokyklai - mokinių ir tėvų atsiliepimai. Mokinį motyvuoti ir sudominti pamokoje gali tik mokytojas". Šie direktoriaus žodžiai tapo dienos moto kiekvienam projekto dalyviui. Gimnazijos kryptis - žmogiškumas. 37 klases ir 110 mokytojų turinčioje gimnazijoje mokiniams sudaromos galimybės pasirinkti per 200 skirtingų modulių. Vieną trečdalį savo mokymosi plano susidaro pats mokinys. Mokiniai savo mokymosi kryptį pasirenka jau 5 klasėje ir jos siekia tikslingai.

Ketvirtąją mokymosi dieną skyrėme profesiniam ugdymui. Lankymasis Villacho "Fachberufsschule fur Tourismus Warmbad" paliko didžiulį įspūdį. Mokykla - tai didžiulis viešbutis, kuriame mokiniai mokosi darbinėje aplinkoje. Mažos mokymosi auditorijos prireikus virsta barais, restoranais ar viešbučių registratūromis. Profesinis ugdymas Austrijoje pagrįstas darbine praktika. Mokiniai 9 mėnesius per metus dirba įmonėse tobulindami savo darbinius įgūdžius. Du mėnesius mokosi mokykloje ir vieną mėnesį poilsiauja. Šioje mokykloje jie gali mokytis tik tuomet, kai sudaroma sutartis su įmonėmis, amatų rūmais ir tėvais. Mokykla užtikrina ne tik mokymosi aplinkos ir priemonių kokybę, bet ir suteikia visas reikalingas gyvenimo ir laisvalaikio erdves bendrabutyje. Ji patenka į geriausių profesinių mokyklų 10-uką Europoje.

PŠUR projekto komanda paskutinę mokymosi Austrijoje dieną reflektavo pozityvaus švietimo idėjas, praktines patirtis. Pozityvias idėjas ir patirtis gruodžio 23 dieną pristačiau savo gimnazijos mokytojams. Tikimės, kad projekto metu įgytos patirtys prisidės prie pozityvesnio požiūrio formavimo.

Direktoriaus  pavaduotoja ugdymui Audronė Bajarūnienė

Projektas „Pozityvus švietimas ugdymo(si) rezultatams“

Kauno rajono savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto skyrius 2019–2020 m. laikotarpiu įgyvendins projekto „Pozityvus švietimas ugdymo(si) rezultatams“ suplanuotas veiklas. Skyrius yra projekto koordinatorius, partneriai: Akademijos Ugnės Karvelis, Piliuonos, Babtų, Čekiškės Prano Dovydaičio, Domeikavos, Karmėlavos Balio Buračo, Neveronių, Raudondvario, Vandžiogalos, Vilkijos gimnazijos. Projektas parengtas siekiant, kad pozityviosios pedagogikos idėjos atneštų pokyčių į kuo daugiau mokyklų, kurtų pozityvaus švietimo modelį ir jį diegtų mokyklos bendruomenėse, todėl įvairių dalykų mokytojams sudarytos galimybės įgyti mokymo(si) ir profesinės patirties kitose šalyse.

Spalio 13–19 d. dešimties Kauno rajono ilgųjų gimnazijų atstovai dalyvavo stažuotėje Ispanijoje, Valensijos mieste. Šios stažuotės mokymuose „Positive education: Happy school“ teko atstovauti Vandžiogalos gimnaziją. Spalio 30 dieną skaičiau pranešimą „Pozityvus švietimas ugdymos(i) rezultatams’’ gimnazijos bendruomenei. Pasidalinau paskaitose  įgytomis teorinėmis ir praktinėmis žiniomis, supažindinau su Martin Seligman pozityvios psichologijos teorijos aspektais, teigiamo ugdymo samprata ir aktyvia praktika bei pratimais, skirtais pagerinti komandos darbą  Pristačiau hoponopono ir sąmoningumo metodus. Atkreipiau dėmesį į smegenų neuroplastiškumą, kuris turi didelės įtakos jų naujų jungčių formavimuisi. Kalbėjau apie Ispanijos švietimo sistemą ir vaizdine medžiaga demonstravau įspūdžius iš Gvadalaviaros mergaičių mokyklos Valensijoje. Ši mokykla vadovaujasi Martin Seligman pozityvios psichologijos teorijos aspektais.  Supažindinau su miesto kultūros ir istorijos paminklais bei regiono tradicijomis. Vykdant šį projektą ir siekiant įgyvendinti jo tikslą, pritaikėme naujai įgytas žinias ugdymo procese. Organizavau pagal įgytas žinias bei parsivežtas metodikas praktinių mokymų užsiėmimus gimnazijos mokiniams. 

Irena Skališienė etikos, geografijos vyr. mokytoja

**************************************************************************************************************** 

Projektas „Sveiki vaikai - sveika bendruomenė - sveika ateitis“

Vandžiogalos gimnazija pirmą kartą dalyvavo ,,Sveikatiados“ sveikatinimo idėjų konkurse ir nugalėjo. „Sveikatiada“ - tai ilgalaikis sveikos gyvensenos ugdymo projektas, suteikiantis vaikams žinių ir praktinių įgūdžių apie sveikatą, mitybą ir fizinį aktyvumą. 

Projektas ,,Sveiki vaikai – sveika bendruomenė – sveika ateitis“ buvo skirtas įrengti ,,Kneipo taką" gimnazijoje. Rugsėjo mėnesį įrengėme refleksoterapinį Kneipo taką, kuriam priemones (kankorėžius, kaštonus, akmenėlius) surinko gimnazijos bendruomenė, o technologijų mokytojas Romas Krikščiūnas kartu su mokiniais sukalė tako rėmą. Sveikatos priežiūros specialistė Rita Rimeikė pristatymo metu papasakojo mokiniams apie Kneipo tako naudą. Vaikščiojant basomis skirtingais tako paviršiais bei dirginant padus, pėdose veikiamos nervų sistemos zonos, o iš jų pasklidę impulsai pasiekia reikiamą organą bei aktyvuoja visą žmogaus imuninę sistemą. Šis natūralus masažas atpalaiduoja, šalina nuovargį, dirglumą, nemigą, gerina darbingumą, atmintį bei dėmesį ir teigiamai veikia visą organizmą. Stiprinami kojų raumenys ir raiščiai, gerėja laikysena ir pusiausvyra, pagerėja kraujotaka, medžiagų apykaita, atsiranda daugiau energijos, pakyla nuotaika, gerėja atmintis ir darbingumas, stiprinamas imunitetas.

Mokyklos koridoriuje įrengtas Kneipo takas leido mokiniams išbandyti naują atsipalaidavimo būdą pertraukų metu. Mokiniai (ypatingai - pradinių klasių) dažnai išbando šį būdą pasaulio pažinimo pamokų metu, praktiškai pajusdami tako naudą ir galimybes. Kiti bendruomenės nariai taip par  noriai naudojasi ir mielai leidžia laiką, vaikščiodami basomis Kneipo taku.

Projekto  ,,Sveiki vaikai – sveika bendruomenė – sveika ateitis“ idėja laimėjo 120 eurų sumą tako įrengimui ir kelionę į LR Seimą. Džiaugiamės tokia  galimybe ir dėkojame LR Seimo narei Ramintai Popovienei už ekskursiją į Seimą.

 

 

Projektas „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologijų mokslų priemonėmis“

Kauno r. Vandžiogalos gimnazija dalyvauja 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis finansuojamame projekte „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ (projekto kodas Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001).

·           Projekto administratorius – ŠMM Švietimo aprūpinimo centras (dabar – Nacionalinė švietimo agentūra)

·           Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą.

·           Projekto uždavinys – modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką.

·           Projekto partneriai: visos šalies savivaldybės ir valstybinės mokyklos.

·           Projekto įgyvendinimo laikotarpis: 28 mėn. (2017 m. kovo mėn. – 2019 m. liepos mėn.)

·           Projektui įgyvendinti skirtos Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – 6 950 880,43 eurų.

Projekto įgyvendinimo metu Kauno r. Vandžiogalos gimnazijoje yra vykdomos šios veiklos:

Gamtos ir technologinių mokslų mokymo priemonių ir įrangos įsigijimas (perkami mokymo priemonių ir įrangos komplektai atskirai 1–4 kl. – 2666,84 eurai ir 5–8 kl. – 4398,35 eurai mokykloms, kurios vykdo atitinkamas bendrojo ugdymo programas).

Gamtos ir technologinių mokslams mokyti įsigytų mokymo priemonių ir įrangos panaudojimo ugdymo procese metodikų parengimas (bus parengta metodinė medžiaga mokytojams, t. y. lakoniški pamokų aprašymai ir trumpi filmukai, kuriuose patariama, kaip nupirktas priemones naudoti pamokose.

************************************************************************************************************* 

 

Projektas „Ugdymo karjerai ir stebėsenos modelių sukūrimas ir plėtra bendrajame lavinime ir profesiniame mokyme“

Plačiau Ugdymas karjerai

***************************************************************************************************

Projektas „Bendrojo lavinimo mokyklų modernizavimas“

*****************************************************************************************************

Projektas „Besimokančių mokyklų tinklas - 2“

Mokyklos siekia bendro tikslo

*****************************************************************************************************

Projektas „Moksleiviai - bendruomenei“ 

********************************************************************************************

Projektas „Moksleiviai - bendruomenei - 2013“

Projekto „Moksleiviai - bendruomenei 2013“ lankstinukas

Projekto „Moksleiviai - bendruomenei 2013“ pristatymas Vandžiogalos bendruomenei

Projekto „Moksleiviai - bendruomenei 2013“ aptarimas rajone

******************************************************************************************************

Projektas „Moksleiviai - bendruomenei - 2012“

******************************************************************************************************

Projektas „Moksleiviai - bendruomenei - 2011“